Tenngren upotti 18 pistettä, Noopila teki paluun

Euroopan koripallosarjat vetäytyvät maajoukkuetauolle. Vielä sunnuntaina pelattiin kuitenkin Saksassa ja Italiassa. Suomalaispelaajista tositoimissa olivat erinomaisen ottelun pelannut Iiro Tenngren sekä loukkaantumisen jäljiltä paluun tehnyt Mikko Noopila.

Tenngren pelasi Italian kakkosliigassa toisen ottelunsa Upea Capo D’Orlandon riveissä. Vaikka D’Orlando hävisikin kotonaan Messinalle 76-84, lähenteli Tenngrenin peli täysosumaa. 201-senttinen Tenngren pelasi 24 minuuttia ja nousi joukkueensa parhaaksi pistemieheksi. Kaikkiaan hän pussitti 18 pistettä lähes virheettömällä heittopelillä: kakkoset onnistuivat osumatarkkuudella 5/6 ja kolmoset 2/2.

Saksan Bundesliigassa nähtiin siis suomalaisittain erittäin mieluisa paluu, kun Braunschweigia edustava Mikko Noopila palasi tositoimiin. Kahdesta kämmenmurtumasta kärsinyt Noopila pelasi ensimmäisen Bundesliiga-pelinsä sitten lokakuun alun. Noopila pelasi paluupelissään 12 minuuttia kooten tilastoriveilleen kolme pistettä ja kolme levyriä. Kaikki hänen pisteensä syntyivät vapaaheitoilla, sillä pelitilanneheittojen osalta heittokäsi oli vielä ruosteessa (0/5). Braunschweig pelasi ilman vatsalihaksen venähdyksen vuoksi sivussa olevaa Markku Larkiota, mutta voitti silti Bambergin kotonaan 88-84.

Päivitetty

Henkilöt