
Bärlund vaikutti suomalaiseen koripalloon vahvasti pelaajana, valmentajana sekä urheilujohtajana.
Pelaajaurallaan Bärlund saavutti A-poikien SM-kultaa KTP:ssa 1955. Sen jälkeen Bärlund haki menestystä miesten SM-sarjassa yhden Suomen mestaruuden (1958), kahden SM-hopean sekä neljän SM-pronssin verran.
Suomen maajoukkueessa Bärlund esiintyi 11 kertaa ja heitti otteluissa 38 pistettä. Bärlund oli pelaajana mukana myös Suomen EM-lopputurnausjoukkueessa Belgradissa 1961.
Valmentajana Bärlund johdatti KTP:n miesten Suomen mestaruuteen 1967.
Bärlund oli koulutukseltaan opettaja, mutta siirtyi myöhemmin Kotkan liikuntatoimen johtajaksi, Työväen Kuntoliiton toiminnanjohtajaksi ja Pajulahden urheiluopiston rehtoriksi vuosiksi 1983-1996.
Suomen Koripalloliitto välittää surunvalittelut Toni Bärlundin omaisille koko suomalaisen koripalloperheen puolesta.
Lisätietoja: Toni Bärlund
