Toni Bärlund on poissa

Suomen Koripalloliitto on vastaanottanut suru-uutisen. Vahva kotkalainen koripallomies ja KTP:n vuoden 1958 Suomen mestarijoukkueen pelaaja Toni Bärlund (s. 21.6.1937) on poistunut pitkäaikaisen sairauden jälkeen joukostamme.

Rauno Mäkelä on poissa.

Bärlund vaikutti suomalaiseen koripalloon vahvasti pelaajana, valmentajana sekä urheilujohtajana.

Pelaajaurallaan Bärlund saavutti A-poikien SM-kultaa KTP:ssa 1955. Sen jälkeen Bärlund haki menestystä miesten SM-sarjassa yhden Suomen mestaruuden (1958), kahden SM-hopean sekä neljän SM-pronssin verran.

Suomen maajoukkueessa Bärlund esiintyi 11 kertaa ja heitti otteluissa 38 pistettä. Bärlund oli pelaajana mukana myös Suomen EM-lopputurnausjoukkueessa Belgradissa 1961.

Valmentajana Bärlund johdatti KTP:n miesten Suomen mestaruuteen 1967.

Bärlund oli koulutukseltaan opettaja, mutta siirtyi myöhemmin Kotkan liikuntatoimen johtajaksi, Työväen Kuntoliiton toiminnanjohtajaksi ja Pajulahden urheiluopiston rehtoriksi vuosiksi 1983-1996.

Suomen Koripalloliitto välittää surunvalittelut Toni Bärlundin omaisille koko suomalaisen koripalloperheen puolesta.

Lisätietoja: Toni Bärlund

Päivitetty

Henkilöt

Kategoriat