ToPo ja RU yhteistyöhön

Helsingin näyttävästi koripallon Sparliigaan palauttanut ToPo on solminut yhteistyösopimuksen miesten I divisioonassa pelaavan Rekolan Urheilijoiden kanssa. Yhteistyö keskittyy erityisesti lupaavien nuorten sisäänajoon RU:n divisioonajoukkueessa ja nuorille lahjakkuuksille oikeanlaisen kasvuympäristön luomiseen.

Juniorisarjoista suora nousu koripalloliigaan on monasti liian suuri hyppäys. I divisioona tarjoaa nuorille lahjakkuuksille paikan saada vastuuta ja kypsyä rauhassa. Rekolan Urheilijat on vantaalainen seura, jonka tavoitteena ei ole SM-tasolle nousu, vaan mahdollisimman hyvien edellytysten tarjoaminen koripalloileville nuorille.

Kaksi kautta Rekolaa luotsannut Eero Nikkarinen ottaa vetovastuun jatkossa ToPon A-poikajoukkueista yhdessä Greg Joynerin kanssa. Nikkarinen muistetaan mm. Helsingin NMKY:n päävalmentajana mestaruussarjasta kausilta 1996-98. Joyner on toiminut oman peliuransa jälkeen ToPon juniorivalmentajana varsin hyvällä menestyksellä. Kaksi viikoa sitten Joyner luotsasi ToPon A-juniorit SM-pronssille.

ToPon A-poikien on jatkossa määrä toimia jatkuvassa yhteiselossa RU:n joukkueen kanssa mm. yhteisten harjoitusten merkeissä. ToPolle Rekola-yhteistyöllä on suuri merkitys. Seura ei pysty takaamaan kaikille lahjakkaille nuorille paikkaa ToPon edustusjoukkueessa, mutta yhteistyö mahdollistaa nuorille pelaajille pelipaikan Suomen toiseksi kovimmalla tasolla.

– Yhteistyön kautta saamme valmennustiimimme todella vahvaksi. Edustusjoukkue, Rekolan Urheilijat ja ToPon A-pojat tulevat saamaan erittäin ammattimaista valmennusta, kertoi ToPon päävalmentajaksi kahden vuoden sopimuksella kiinnitetty Pekka Salminen.

– Vain hyvin pieni osa nuorista pystyy murtautumaan suoraan edustusjoukkueeseen. Liian usein hitaammin kehittyvät jäävät rannalle ilman oikeaa pelipaikkaa. Yhteistyön kautta pystymme antamaan nuorille myös aikaa kehittyä, lisäsi Salminen.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/sparliiga/