Ura Basket vei 17-vuotiaiden poikien ensimmäisen SM-finaalin – KoLa Basket pronssille

17-vuotiaiden SM-sarjan ensimmäisessä finaaliottelussa Ura Basket voitti BC Nokian. Pronssimitalin korjasi nimiinsä KoLa Basket, joka voitti pronssiottelussa HNMKY 1:n.

Littoisten Monitoimitalolla, Kaarinassa, Ura Basket voitti ensimmäisessä SM-finaalissa BC Nokian 73-68 (48-41).

Ura sai ottelun hallintaansa toisella jaksolla ja johti ottelua hetken aikaa jo 11 pistettä. Ura kykeni pitämään johtoaseman loppusummeriin asti. Nokia kiri ja pääsi kolmannen jakson päätteeksi kolmen pisteen päähän, muttei enää päätösjaksolla neljää pistettä lähemmäksi.

Kaarinalaisten parhaimmistoon lukeutuivat Juuso Pellikka (16/8/5 riistoa), Väinö Vuorinen (21/5/6 syöttöä) ja Pauli Kallio (10/5). Nokian tehokkain oli Mico Salminen (14/3).

Paras kolmesta ottelusta -finaalisarja on katkolla maanantaina klo 18:00 AGCO Power Arenalla, Nokialla.

> Ottelutilastot


KoLa Basket pääsi juhlistamaan pronssimitalia

Kouvolan MLL Areenalla lahtelaiskouvolalainen KoLa Basket pääsi tuulettamaan ikäluokan pronssimitalia, kun KoLa päihitti HNMKY 1:n 89-64 (50-32).

KoLa hallitsi ottelua alusta loppuun saakka ja johto venyi isoimmillaan 26 pisteeseen. KoLan puolustus sai pidettyä helsinkiläisten heittotarkkuudet pieninä: kakkoset 19/58 (32,8%) ja kolmoset (3/27 (11,1%).

Pronssimitalistin tehokolmikko oli Eemi Mustapää (20/8), Jahkaya Nicholson (17/10) ja Renne Ikäläinen (18/4/7 syöttöä).

Namikan pistekärki oli Niklas Ansamaa, joka tilastoi 26 pistettä ja 6 levypalloa.

> Ottelutilastot

Päivitetty