Ura Basket voittoon 19-vuotiaiden poikien ensimmäisessä SM-finaalissa – Tampereen Pyrinnölle pronssia

19-vuotiaiden poikien SM-sarjan ensimmäisen finaaliottelun vei nimiinsä Ura Basket, joka voitti Littoisten Monitoimitalolla KTP:n 112-99 (57-52). Pronssimitalia pääsi tuulettamaan Tampereen Pyrintö.

Peräti 550 katsojaa oli saapunut Littoisiin seuraamaan koririkasta ensimmäistä finaaliottelua, jossa Ura sai ottelun haltuunsa toisella neljänneksellä, eikä enää luovuttanut johtoasemaansa.

KTP oli vielä päätösjaksolla astellessa viiden pisteen päässä, mutta Ura repäisi eron vielä yli 20 pisteen.

Uran tehokolmikko oli Verneri Virtanen (31/2/9 syöttöä), Terell Hopkins (16/5/7 syöttöä) ja Daniel Koivisto (15/14). KTP:n ykkönen oli Alfred Pitkänen (25/15/5 syöttöä).

> Ottelutilastot


Pyrintö hyökkäyslevypallojen kautta pronssille

Pyynikin palloiluhallilla Tampereen Pyrintö nappasi kaulaansa pronssimitalit voittamalla HNMKY:n 95-70 (50-34).

Pyrintö sai kasaan kaksinumeroisen johdon jo toisella jaksolla ja ero repesi lopullisesti 20 pisteen tienoilla päätösjaksolla.

Pyrintö teki erityisen hyvää työtä hyökkäyslevypalloissa, joita kertyi 26 kappaletta Namikan 29 puolustuslevypalloa vastaan.

Tamperelaisten tehokaksikko oli Ville-Pekka Eskelinen (24/20) ja Eetu Honkaniemi (14/9/8 syöttöä/6 riistoa). HNMKY:n pistekärki oli Mikael Mainio (17/4).

> Ottelutilastot

Päivitetty