Uronen-Holme jatkaa Porvoon tutkaparina

SM-korikseen noussut Porvoon Tarmo on tehnyt ensimmäiset pelaajasopimuksensa. Läpi kauden Tarmon aloitusviisikossa pelannut kaksikko Petri Uronen-Mikael Holme jatkaa Porvoossa myös tulevalla kaudella. Uronen, 25, allekirjoitti vuoden ja Holme, 22, kahden vuoden mittaisen jatkopestin.

Uronen on Tarmon oma kasvatti, joten hän pääsee ensi kaudella edustamaan kotikaupunkinsa seuraa SM-tasolla. Uronen on urallaan pelannut 239 SM-sarjan ottelua Forssan Alun, KTP:n ja BC Nokian riveissä. Hän voitti päättyneellä kaudella ylivoimaisesti I divisioonan syöttötilaston 6,38 ”namupassin” keskiarvollaan. Lisäksi Uronen teki Porvoolle 19,9 pistettä ottelua kohden.

Holme oli Tarmolle erittäin arvokas pelaaja kevään ratkaisuotteluissa. Nopea ja kimmoisa Holme loisti etenkin puolustupelissä, mutta teki varjostamistehtäviensä ohessa divisioonan runkosarjassa 12,7 pistettä ottelua kohden. HNMKY:n kasvatti siirtyi Tarmon paitaan viime kesänä SM-sarjan Panttereista.

Päivitetty

Kategoriat