Kroatiassa hän tekaisi viime kaudella liigassa keskiarvoikseen 19,0 pistettä ja 7,0 levypalloa. Hänet valittiin maan tähdistöotteluun, jonka yhteydessä Thomas voitti donkkikilpailun.
Ennen Eurooppaan siirtymistään Thomas opiskeli ja pelasi NCAA III divisioonatason Wisconsin Superior -yliopistossa. Viimeisellä kaudellaan 2000-01 hänet palkittiin WIAC-konferenssin parhaana pelaajana ja valittiin valmentajayhdistyksen toimesta koko divisioonan tähdistöviisikkoon. Kyseisen kauden peleissä Thomas heitti keskimäärin 21,4 pistettä repien näppeihinsä 9,1 levyriä.
Thomas saapuu Suomeen ja Kouvolaan syyskuun alussa. Hänen yhden vuoden mittaiseen sopimukseen kuuluu kahden viikon koeaika.