Suomen 20-vuotiaiden miesten maajoukkue puolusti Iso-Britannian toistamiseen kumoon Urhea-hallissa

Suomen 20-vuotiaiden miesten maajoukkue kaatoi toistamiseen Urhea-hallissa, Helsingissä vierailleen Iso-Britannian. Keskiviikon ottelussa Sudenpennut voitti selkeänumeroisesti 85-48 (40-16).

Viljami Vartiainen tulitti neljä kolmosta Sudenpennuille. Kuva: Ville Vuorinen.

Suomi ei jättänyt kahta sanottavaa paremmasta joukkueesta jo 20 ensimmäisen minuutin aikana, kun kiivaasti puolustaneet Sudenpennut jättivät kaksi neljännestä putkeen Iso-Britannian alle kymmeneen pisteeseen.

– Ensimmäinen 30 minuuttia puolustettiin samansuuntaisesti kuin eilen. Saimme intensiteetin ja puolustuksen tiiviiksi. Viimeisellä kympillä ote vähän herpaantui ja vastustaja pääsi kaunistelemaan. Puolustuksellisesti pystyimme edelleen olemaan henkilökohtaisesti ja joukkueena oikein hyviä, Suomen päävalmentaja Mikko Tupamäki kommentoi.

Suomi sai ajoittain mukavia pistejuoksuja, joista korkein oli puoliajat halkaissut 13-0-juoksu.

– Siihen halutaan uskoa, että pelitapa nämä mahdollistaa. Pitää samalla ymmärtää, että vastustaja kovenee kesän edetessä.

Suomelta jo toistamiseen jokainen pelaaja pääsi pisteille, mutta korkeimmat määrät heittivät Viljami Vartiainen (18/5), Riku Korhonen (13/2) ja Juuso Salmi (10/3). Kentällä nähtiin myös kaksi ensikertalaista Suomi-paidassa: Eino Montin (3/4) ja Buai Luak (3/3).

Iso-Britannian pistekärki oli Victor Farokou (11/5).

> Ottelutilastot

Päivitetty