Koripalloliitolle Liikunnan yhdenvertaisuus -tunnustuspalkinto

Palkinnon myönsi tiede- ja kulttuuriministeri Petri Honkonen valtakunnallisille ja alueellisille liikuntaa edistäville järjestöille ansiokkaista yhdenvertaisuussuunnitelmista ja niiden toimeenpanosta.

Koripalloliitolta palkinnon vastaanottivat seura- ja kilpailutoiminnan johtaja Susanna Strömberg sekä toimitusjohtaja Kati Packalén.

Koripalloliitto vastaanotti tiistaina Opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämän Liikunnan yhdenvertaisuuspalkinnon.Yhdenvertaisuuspalkinto jaetaan opetus- ja kulttuuriministeriön yleisavustusta toimintaansa saaville valtakunnallisille ja alueellisille liikuntaa edistäville järjestöille ansiokkaista yhdenvertaisuussuunnitelmista ja niiden toimeenpanosta.

Palkitseminen tukee ja vahvistaa liikuntalain toimeenpanoa ja opetus- ja kulttuuriministeriön toteuttamaa yleisavustuskriteerien uudistamistyötä. Ministeriö haluaa palkita tässä suunnassa tehdystä ansiokkaasta työstä.

Perusteluissa mainitaan, että Koripalloliitto on aktiivinen ja näkyvä toimija vastuullisuuden ja yhdenvertaisuuden edistäjänä lajiliittojen joukossa. Koripalloliitto urheilijoineen osallistuu aktiivisesti yhdenvertaisuuskeskusteluun ja -kampanjoihin, kuten Punainen kortti rasismille ja Älä Riko Urheilua -kampanjoihin. Koripalloliitto on myös yksi urheilijoille kohdennetun Et ole yksin -palvelun perustajaliitoista.

Koripalloliiton lisäksi yhdenvertaisuuspalkinnon saivat Etelä Suomen Liikunta ja Urheilu ESLU ry sekä Finlands Svenska Idrott ry.

Koripalloliitolta palkinnon vastaanottivat toimitusjohtaja Kati Packalén sekä seura- ja kilpailutoiminnan johtaja Susanna Strömberg.

Päivitetty