Hallitseva mestari Lakers katkaisi Bullsin voittoputken

NBA:ssa Chicago Bullsin kolmen ottelun mittainen voittoputki katkesi, kun hallitseva mestari Los Angeles Lakers voitti United Centerissä 101-90 (63-33). Lauri Markkanen heitti Lakersia vastaan 12 pistettä ja repi 7 levypalloa.

Lauri Markkanen säkitti 15 pistettä Bullsin voittopelissä. Kuva: Ville Vuorinen.

Jokaisen yhdeksästä vierasottelustaan tällä kaudella voittanut Lakers pudotti Bullsin kyydistä jo ensimmäisellä puoliajalla, mistä chicagolaiset eivät missään vaiheessa toipuneet. Chicagossa kasvanut Lakers-tähti Anthony Davis oli erityisen kovassa vireessä upottaen 37 pistettä ja napsien kuusi levypalloa.

Bullsilla oli vaikea ilta: kotijoukkueen pelitilanneheitot upposivat vain 39,3 prosentin tarkkuudella. Vaikka chicagolaisten peli parani toisella puoliajalla, niin 30 pisteen ero oli liikaa kurottavaksi.

– Ensimmäisellä puoliajalla emme pelanneet identiteettimme mukaisesti kuten olemme pyrkineet pelaamaan, Bullsin päävalmentaja Billy Donovan kommentoi ottelun jälkeen.

Myös Markkasen heittopeli tökki. Markkanen heitti pelitilanneheittonsa 5/14, joista jokainen viidestä kolmosesta meni ohitse. Suomalainen keräsi nimiinsä 12 pistettä, seitsemän levypalloa, yhden syötön ja riiston.

Bullsin paras pistemies oli Zach LaVine (21/10), kun taas Lakers sai Davisille tulitukea muun muassa LeBron Jamesilta (17/11/6 syöttöä).

Bulls pelaa seuraavaksi maanantain ja tiistain välisenä yönä Boston Celticsiä vastaan kotonaan.

> Ottelutilastot

Päivitetty

Kategoriat

,