EBT jatkoi ToPo:n tuskaista syksyä
Ilman voittoja kauden aloittanut ToPo sai vastaansa EBT:n. Helsinkiläisten avausvoiton metsästys jatkuu, kun EBT poistui ottelusta voittajana 71-64.
Emännät aloittivat ottelun hyvin ja ensimmäinen jakso kirjattiin heille 20-10. Sen jälkeen peli tasoittui, mutta puoliajalle mentiin kotijoukkueen johtaessa kahdeksalla pisteellä.
Ottelu kääntyi vieraiden hyväksi kolmannella jaksolla, joka kirjattiin vieraille 29-11. EBT pääsikin viimeiselle kympille 11 pisteen etumatkalta, joka kesti ottelun loppuun asti. Voitto oli espoolaisille kauden neljäs.
– Oli kova peli tänään. Olimme aivan kujalla ensimmäisellä puoliajalla. Toiselle puoliajalle paransimme. Saimme tänään kovan määrän levypalloja ja se ratkaisi tämän päivän pelin, Nicole Ogun kertasi.
Ogun pussitti 22 pistettä ja keräsi 11 levypalloa. Venla Määttänen säesti 16 pisteellä. Kotijoukkueesta Lotta Vesiluoma sai kasaan 22 pistettä.
Pyrinnöltä vahva puolustupeli
Tampereen Pyrintö oli tyly vieras illan ottelussa. Kouvottaret jäi täysin sen jalkoihin ja tamperelaiset matkasivat sarjapisteiden kanssa kotiin. Ottelu päättyi 73-41.
Tamperelaiset saivat otteluun vahvan startin, mutta toisella jaksolla nähtiin tasaisempaa peliä. Puoliajalle mentiin kuitenkin vieraiden johtaessa 33-20.
Kouvottaret olivat myös toisella puoliajalla ongelmissa vieraiden puolustuksen kanssa. Pyrinnön johto kasvoi tasaisesti ja joukkue nappasi kauden neljännen voittonsa.
– Ihan hyvä esitys meiltä. Halusimme keskittyä omiin juttuihimme tänään. Onnistuimme niissä muuten, mutta levypallopeliä pitää parantaa. Puolustuspeli toimi tänään hyvin, Pyrinnön Ebba Pekonen sanoi.
Stephanie McBride kirjautti ottelussa tupla-tuplan 15 pisteellä ja 12 levypallolla. Annika Aarrejoki pussitti 14 pistettä. Tayana Jones Bell heitti Kouvottarille 15 pistettä.
