Jeremiah Wood Korisliigan tammikuun kuukauden pelaaja

Kaudella 2024–25 Korisliigan kuukauden parhaimmat luvut tarjoaa Suomen johtava talous- ja palkkahallintoalan asiantuntijaorganisaatio Rantalainen. Valinta on Woodille jo kauden toinen.

Kuva: Ville Vuorinen

Tammikuun lopulla 40 vuotta täyttäneen Jeremiah Woodin vauhti ei osoita hidastumisen merkkejä vaan päinvastoin.

Bisons Loimaan tammikuu oli hyvä, kun joukkue varmisti paikkansa ylempään jatkosarjaan taistelemaan pudotuspelien kotiedusta. Joukkue voitti pelaamastaan viidestä ottelusta kolme tammikuun aikana.

Wood tilastoi tammikuun viidessä ottelussa 19,6 pistettä, 9,6 levypalloa ja huimat 8,2 koriin johtanutta syöttöä. Woodin tehokkuuslukema otteluissa oli 29,2.

Kulunut kausi on Woodille jo kahdeksas Suomen maaperällä. Vuonna 2021 Wood oli Vilppaan kanssa voittamassa Suomen mestaruutta ja hänet valittiin kauden päätteeksi vuoden ulkomaalaisvahvistukseksi sekä finaalien arvokkaimmaksi pelaajaksi.

Ensimmäisen kerran Wood pelasi Suomessa kaudella 2008–09, jolloin hän edusti Kataja Basketia. Joensuulaisjoukkueen lisäksi Wood on Suomessa edustanut Kauhajokea, Vilpasta, KTP-Basketia ja nyt Bisons Loimaata.

Wood valittiin lokakuun kuukauden pelaajaksi. Marraskuussa palkinnon vei Kataja Basketin KeShawn Curry ja joulukuussa Seagullsin Rene Rougeau.

Päivitetty