WB/Capitalsin A-tytöt ja HNMKY:n B-pojat avausvoittoihin finaaleissa

A-tyttöjen ja B-poikien mitalipelit käynnistyivät lauantaina Helsingissä. WB/Capitals I vei A-tyttöjen SM-sarjan finaaliavauksessa lappeenrantalaista Catziä 61-43 (27-18). B-pojissa puolestaan Helsingin NMKY oli Tampereen Pyrintöä vahvempi lopputuloksella 96-75 (45-35).

Moona Hämäläinen ja 16-vuotiaat tytöt palasivat voittojen teille Norjaa vastaan.

WB/Capitalsin levypallopeli oli silkkaa myrkkyä Catzille, joka hävisi levypallot peräti 68-37. Helsinkiläisten irtopallokoneena kunnostautui Moona Hämäläinen, jonka näppeihin tarttui uskomattomat 22 levypalloa. 187-senttinen sentteri teki lisäksi 18 pistettä.


Myös Ninni Salmi (13/7) ja Evianna Sipilä (11/7) ylsivät kaksinumeroisille pistelukemille WB/Capitalsilta. Catzin ykkönen oli Veera Pirttinen (13/4).

WB/Capitals johtaa ottelusarjaa 1-0. Toinen finaali pelataan sunnuntaina Lappeenrannassa.

Lisätietoja: A-tyttöjen SM-sarja


HNMKY nujersi Pyrinnön B-pojissa


HNMKY kasasi kymmenen pisteen eron puoliaikaan mennessä Pyrintö vastaan ja ei suostunut luopumaan johtoasemastaan. Tamperelaiset pääsivät parhaimmillaan neljän pisteen päähän päätösneljänneksellä, mutta helsinkiläiset repivät loppulukemat yli kahteenkymmeneen pisteeseen.

Kvartetti Edon Maxhuni (32/5/4 syöttöä), Tommi Rasi (23/5), Semi Saari (20/9/4 riistoa) ja Jyri Eboreime (15/7/5 riistoa) olivat HNMKY:n voiton pääarkkitehdit. Pyrinnöltä onnistuivat Frans Ryhänen (14/6) ja Aleksi Juutinen (12/9/4 syöttöä).

HNMKY on 1-0-ottelujohdossa. Finaalien toinen osaottelu pelataan sunnuntaina Tampereella.

Lisätietoja: B-poikien SM-sarja