Korisliigan keskiviikko-kierroksella oli määrä lanseerata kaikissa otteluissa pelivälineeksi älypallo, johon sarjassa pelaavat joukkueet ovat saaneet tutustua jo muutaman viikon ajan.
– Kyseessä on innovatiivinen hanke, jonka avulla joukkueille ja niiden valmennukselle tarjotaan lisäanalyyseja joukkueiden sekä yksittäisten pelaajien pelaamisesta, selvittää Koripalloliiton toiminnanjohtaja Vesa Walldén.
– Tarjoamme huippu- ja kilpasarjoistamme Euroopan kattavimmat tilastoanalyysit suuren yleisönkin tutkittavaksi ja tulkittavaksi Koripalloliiton verkkosivuilla. Nämä tiedot yhdistettynä älypallon avulla koostettaviin analyyseihin sekä joukkueiden käytössä olevaan videotallennepalveluun tarjoavat joukkueille ainutlaatuisen kokonaisuuden oman pelin kehittämiseen sekä vastustajien analysointiin, jatkaa Walldén.
Kotimaisissa koripallopiireissä keskustelua herättänyt älypallo on läpäissyt suuren määrän testejä, joiden tuloksena älypallot täyttävät kansainvälisen koripalloliiton pelipallolle asettamat vaatimukset. Siitä huolimatta, että Koripalloliitto ottaa älypallon laajamittaisessa käyttöönotossa aikalisän, on Korisliigan seuroilla mahdollisuus pelaavien joukkueiden keskinäisellä sopimuksella käyttää älypalloa pelipallona ottelukohtaisesti liigaotteluissa.
Lisätiedot: Lisää koripallouutisia
