Bisons ryöpytti Katajaa finaaliuusinnassa

Korisliigan kausi 2011/12 päättyi toukokuussa Loimaalla kotijoukkue Nilan Bisonsin mestaruusjuhliin, kun loimaalaiset kukistivat Joensuun Katajan ratkaisevassa finaalipelissä. Keskiviikkona Bisons kohtasi Katajan kauden 2012/13 kotidebyytissään ja jälki oli jälleen hurjaa: Kataja kaatui selvästi 98–75 (42–36).

Martin Zeno oli liiganousijan tehomies, kun Nilan Bisons voitti kotiavauksessaan ToPon.

Tasaisen ensimmäisen puoliskon jälkeen pelin ratkaisu alkoi syntyä kolmannella jaksolla, kun kotiyleisön hurmoksesta virtaa hakenut Bisons karaksi 45-45-numeroista Martin Zenon (24/1/7 syöttöä) ratkaisujen saattelemana 63-49-johtoon. Kataja ei kivunnut tuon jälkeen enää seitsemää pistettä lähemmäs, ja lopulta ero repesi 23 pisteeseen.

Mestaruusviirinsä ottelun alussa paljastaneen Bisonsin tehokkaimmat olivat Zenon lisäksi maajoukkuemiehet Mikko Koivisto (23/0) ja Matti Nuutinen (14/2/3 syöttöä) sekä Ryan McDade (14/11/2 blokkia). Kimmo Muurinen (6/3) teki ottelussa debyyttinsä biisonipaidassa.

Ilman Jerald Fieldsiä ja Vesa Mäkäläistä pelanneesta Katajasta Jermaine Flowers (16/6) ja Antti Kanervo (15/3) olivat pirteimmät.

– Meille tuli alussa pallonmenetyksiä turhan paljon. Toisella puoliskolla saimme puolustuksen pitämään ja samalla alkoi hyökkäyspelikin toimia. Olemme olleet vasta tämän viikon täysilukuisena koossa, joten paljon on vielä tehtävänä, korosti Bisonsin päävalmentaja Greg Gibson.

(Basket.fi-STT)

Lisätietoja: Korisliiga