Luottolaituri Nigel Moore palaa Korihaihin

Korisliigan välieriin viime keväänä selvinnyt Uudenkaupungin Korihait on solminut ensi kauden kattavan sopimuksen luottopelaajansa Nigel Mooren kanssa. 195-senttinen amerikkalaislaituri urakoi Korihaille kaudella 2010/11 15,0 pistettä, 7,0 levypalloa, 2,4 syöttöä ja 1,9 riistoa ottelua kohden.

Nigel Moore ja Korihait tekivät voitokkaan vierailun Tampereelle lopettaen sarjakärki Pyrinnön pitkän voittokulun. Kuva: Francois Perthuis.

– Nigel on ollut koko kevään ja kesän meidän ykkösvaihtoehtomme laitahyökkääjän tontille juuri monipuolisuutensa vuoksi. Meille on muodostumassa monipuolinen ja erittäin urheilullinen joukkue, jossa pelaajat pysyvät auttamaan joukkuetta monella eri tavalla, myhäili Korihaiden seurapomo Tom Westerholm tyytyväisenä.

Euroopassa kaikkiaan jo seitsemännen kautensa aloittava Moore, 29, on innoissaan paluusta tuttuun ympäristöön.

– Minulle jäi viime kaudesta hyvät kokemukset ja muistot, joten palaan innolla takaisin. Lisäksi näen, että meillä on myös ensi kaudella erinomaiset menestysmahdollisuudet, viestitti Moore kotikaupungistaan Rochesterista.

Korihailla on voimassa sopimukset alkavalle kaudelle Mooren lisäksi Niko Malisen, Petri Heinosen, Mikko Jalosen, Cedric Latimerin, Pyry Rainamaan sekä Mikael Herbertin kanssa. Joukkuetta täydennetään vieläö kahdella ulkomaalaispelaajalla sekä nuorilla pelaajilla seuraorganisaation sisältä.

– Kansainvälisiltä pelaajamarkkinoilta haemme vielä pelintekijää sekä sisäpelaajaa, tarkentaa Westerholm joukkueen puuttuvien palasten roolia.

Päivitetty