Korihait välieriin 16 vuoden tauon jälkeen

Uudenkaupungin Korihait eteni välieriin ensi kertaa sitten vuoden 1995, kun se otti lauantaina Korisliigan viidennessä puolivälieräottelussa kotivoiton Espoon Hongasta 88-79 (41-25) -tuloksella. Välierissä Korihait haastaa Suomen mestaruutta puolustavan Tampereen Pyrinnön.

Petri Heinosen Korihait saalistaa seuran ensimmäistä välieräesiintymistä sitten vuoden 1995.

Korihait otti pelin heti haltuunsa ja hankkiutui toisella neljänneksellä jo 17 pisteen johtoon.

Honka sai kirin aikaan vasta päätösjakson puolivälissä, kun se nousi etenkin Tuomas Iisalon kolmosilla parhaimmillaan viiden pisteen päähän.

– Saimme peliin hyvän startin, kun olimme alusta asti energisiä, kiitos mahtavan kotiyleisön. Honka tuli lopussa hurjasti Iisalon johdolla, mutta pystyimme pitämään itsemme kasassa, kertasi Korihaiden valmentaja Tom Westerholm.

Pohitullin palloiluhalliin oli pakkautunut kotijoukkuetta kannustamaan Korihaiden kauden ennätysyleisö, 1350 katsojaa.

Petri Heinonen ja Bojan Sarcevic nousivat Korihaiden tehomiehiksi 19 pisteellä. Korihait pohjusti voittonsa myös levypalloilla vietyään ne 42-26.

Hongan voimakaksikosta John Williamson teki 27 ja Iisalo 24 pistettä.

Korihait kohtaa keskiviikkona alkavissa välierissä runkosarjan voittaneen Tampereen Pyrinnön. Toinen välieräpari KTP-Basket ja Joensuun Kataja aloittavat pelinsä jo tiistaina Kotkassa.

(STT – Basket.fi)

Lisätiedot: Ottelutilastot