Koripalloliitto vastaa valmentajien matka- ja majoituskuluista.
Kaikki apuvalmennuksesta kiinnostuneet voivat olla yhteydessä:
Tytöt: Antti Koskelainen, antti.koskelainen@koripalloliitto.fi
Pojat: Jari Nykänen, jari.nykanen@vierivakivi.com
Leirit 2010
7.-10.6.2010 Vierumäki Tytöt ja Pojat
30.9.-3.10.2010 Vierumäki Tytöt ja Pojat
All Stars -leirit tärkeä osa pelaajakartoitusta
Koripalloliitto järjestää vuoden aikana neljä 12-14-vuotiaille pelaajille osoitettua All Star -leiriä, joilla kartoitetaan potentiaalisia maajoukkuepelaajia ympäri Suomen. All Stars -leirityksen päätteeksi valitaan pelaajat Suomen 15-vuotiaiden maajoukkueohjelmaan.
Vuoden ensimmäiset kaksi All Star -leiriä järjestetään kesä-syyskuussa. Leireille valitaan seuravalmentajien avustuksella 60-80 pelaajaa sekä poikien että tyttöjen kartoitusryhmään. Kolmas All Star -leiri on itsenäisyyspäivänä, jolloin pelaajavahvuus on sekä pojissa että tytöissä noin 50.
Tammi-helmikuun vaihteen viimeiseltä All Stars -leiriltä (30 pelaajaa) valitaan pelaajat toukokuussa käynnistyvään 15-vuotiaiden maajoukkueohjelmaan, joka on ns. sisääntulomaajoukkue.
Sisääntulomaajoukkueen päätavoitteena on antaa pelaajille kattava käsitys siitä, mitä nuorisomaajoukkueissa pelaaminen ja harjoitteleminen edellyttää. Suomen 15-vuotiaiden vuosiohjelmaan kuuluu kymmenen päivän mittainen ulkomaan leiri, jolla simuloidaan seuraavan vuoden EM-kisatapahtumaa.
Vuoden 2010 All Stars –leireille valitut pelaajat julkaistaan viikolla 20.
