KTP:n Williams Korisliigan kuukauden pelaaja

Suomen Koripalloliitto on valinnut Korisliigan marraskuun pelaajaksi KTP-Basketia edustavan konkarilaituri Damon Williamsin. Kolminkertainen korikuningas siivitti kotkalaiset marraskuun aikana kuuteen peräkkäiseen voittoon.

201-senttinen ja viikon päästä 35-vuotispäiviään viettävä Williams osoitti monipuolisuutensa marraskuun otteluissa. Hän teki keskimäärin 18,7 pistettä, kauhoi 10,3 levypalloa ja jakeli 5,4 koriin johtanutta syöttöä. Lisäksi Williamsin tiliin kirjattiin marraskuussa 2,7 riistoa ja 1,7 torjuntaa.

KTP voitti marraskuun seitsemästä ottelusta kuusi. Voitot tulivat kaikki peräkkäin kotkalaisten kärsittyä kuun alussa tappion Joensuun Katajalle.

Damon Williams on urallaan vienyt Korisliigan korintekijätilaston nimiinsä kolme kertaa parhaana keskiarvonaan 29,7 pistettä kaudella 1999-2000. Hänet valittiin myös sarjan parhaaksi ulkomaalaisvahvistukseksi 2001.

Tällä hetkellä liigaa pelaavista Williams on ainoa, joka on tehnyt ottelussa triplatuplan. Se syntyi (19 pistettä, 13 levypalloa, 10 syöttöä) runsas vuosi sitten Team Componentaa vastaan.

Korisliigan lokakuun pelaajana Koripalloliitto palkitsi Katajan tehosentterin Jeremiah Woodin.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty