Lanki palaa joulukuussa Lahden liikuntatoimenjohtajaksi

Suomen Koripalloliiton toiminnanjohtajana viime vuoden joulukuusta alkaen toiminut Tommi Lanki on päättänyt palata vuodeksi myönnetyn virkavapaansa jälkeen Lahden kaupungin liikuntatoimenjohtajan tehtäviin. Koripalloliiton hallitus aloittaa Langin seuraajan kartoittamisen välittömästi.

– Päätös oli vaikea, mutta henkilökohtaiselta ja perheen kannalta varmasti oikea. Jonkin verran toki harmittaa, että tämä ”sopimus” jäi vain yhden kauden mittaiseksi, mutta päätökseen ei liity tämän enempää dramatiikkaa, toteaa Lahdessa edelleen asuva Lanki.

Lanki osallistuu loppukautensa ajan vielä täysipainoisesti mm. liiton vuoden 2009 toimintasuunnitelman ja talousarvion valmisteluun, jotka hyväksytään marraskuun lopulla pidettävässä liittovaltuuston kokouksessa.

– Vaikka työ vielä jonkin aikaa jatkuukin, niin haluan kuitenkin jo tässä vaiheessa kiittää lämpimästi koko liiton henkilökuntaa kuluneesta työntäyteisestä vuodesta, Lanki toteaa.

Liittohallituksen puheenjohtaja Curt Lindbom pitää Langin päätöstä valitettavana, mutta ymmärrettävänä.

– Aloitamme Tommin seuraajan etsinnän välittömästi ja samalla toivomme, että hän on vielä jatkossakin käytettävissä tavalla tai toisella suomalaisen koripallon eteenpäin viemisessä. Kuluneen vuoden aikana koripallossa on tapahtunut paljon myönteistä kehitystä, jota pitää edelleen edistää ja saada kehityksestä kaikki mahdollinen irti, päättää vuoden alusta liiton puheenjohtajana toiminut Lindbom.

Lisätietoja: /koripalloliitto/