Helsingin NMKY välieriin Catzin haastajaksi

Helsingin NMKY:n naiset rynnivät SM-koripalloilun välieriin suoraan kahdessa ottelussa kukistettuaan BC Nokian puolivälierässä myös vieraskentällä. Avauserän loppuminuuteista lähtien ottelua johtanut Helsingin NMKY otti toisen voittonsa pistein 64-53 (32-27).

Runkosarjan kolmanneksi sijoittunut helsinkiläisryhmä kohtaa lauantaina alkavissa välierissä lappeenrantalaisen Catzin. Runkosarjavoittaja Peli-Karhujen vieraana Kotkassa välierät aloittaa siis voittaja tiistaisesta kolmannesta puolivälierästä Espoo Teamin ja Äänekosken Huiman välillä.

HNMKY:n sisaruksista Jenni Laaksonen heitti 17 pisteen saaliin ja Niina Laaksonen kokosi 14 levypalloa. Täyden peliajan parketilla viihtynyt Jenni Laaksonen upotti vapariviivalta peräti kymmenen heittoa.

– Menimme kovaa levypallojen perään, korosti HNMKY:n valmentaja Jussi Laakso tilastoharvinaisuutta, jonka mukaan vieraat saivat nokialaiskorilta (24-18) lähes yhtä monta irtopalloa kuin puolustava joukkue.

Nokialaisista Sheree Thompsonin (13/9) ottelu päättyi viiteen virheeseen. Sentteri Sherry McCracklinin (11/13) käsiin tarttui korilla hyvin irtopalloja, mutta hänen pistemääränsä jäi liki puoleen runkosarjan keskiarvosta.

Catzin nokialainen valmentaja Tommi Koskinen pääsi vakoilemassa välierävastustajaa kotikaupungissaan.

– Catz on isokokoinen ja kova vastustaja. Runkosarjan neljä keskinäistä matsiamme olivat melkoista sotaa, vaikka emme yhtään peliä voittaneetkaan, Laakso kommentoi.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/naisten_sm-sarja/