Puhuttaret ja SB-Girls naisten I-divisioonaan ensi kaudelle

Naisten I-divisioona saa kaksi uutta joukkuetta. Ensinmäisenä paikan vastaanotti SB-Girls Lahdesta, joka sain SM-sarjaan nousseen ToPon paikan. Pussihukkien kakkosjoukkue Puhuttaret vastaanotti eilen Raholan Pyrkivän paikan seuran luopuessa sarjasta.

Sarjamääräysten mukaisesti Raholan Pyrkivän I-divisioonapaikkaa tarjottiin ensisijaisesti Oulun NMKY:lle. Oulu ei ottanut paikkaa vastaan, joten sitä tarjottiin seuraavaksi sijoittuneelle Pussihukille.

Pussihukat ottivat mielellään paikan vastaan ja näin seuralla on edustusjoukkueet niin naisten SM-tasolla kuin I-divisioonassakin.

SB-Girlsin joukkueen runko säilynee samana, ainoastaan Vilma Kesänen vaihtoi maisemaa Äänekoskelle. Pääosin A-tytöistä koostuva joukkue tavoittelee omassa ikäluokassaan hyvää sijoitusta SM-sarjassa sekä I-divisioonapaikan säilyttämistä. Vastuu valmentajana jatkaa Jarkko Kumpulainen.

– Seuran tulevaisuudelle ja työn uskottavuudelle oli hienoa saada I-divisioonapaikka. Tavoitteena meillä on myös nuorten pelaajien läpilyöminen ko. sarjassa, kommentoi seuran puheenjohtaja Arto Savander.

 

Päivitetty