16-vuotiaat pojat hävisivät Ranskalle

16-vuotiaiden poikien maajoukkue pelasi nihkeästi ja hävisi Ranskalle A-divisioonan EM-kisojen jatkolohko F:n päättävän pelin 57-38 (36-15). Suomi peluutti laajalti kokoonpanoaan, kun jatkolohkovoitto ratkaistiin jo eilen. Suomi pelaa ylihuomenna 14.8. Liettuaa vastaan puolivälierissä.

Erik Waxlax ja 16-vuotiaat pojat kohtaavat perjantaina EM-kisojen puolivälierissä Liettuan. Kuva: Oma Design.


Varmistettuaan paikkansa jo kahdeksan parhaan joukossa Suomi ei pystynyt löytämään tarvittavaa kilpailuviettiä Ranskaa vastaan. Ranska juoksi ohitse aikaisin, vieden ensimmäisen neljänneksen 16-4, eikä Suomelle löytynyt enää paukkuja takaa-ajoon.

– Hyvä toinen puoliaika. Ranska jäi viiteen pinnaan kolmannella neljänneksellä. Tietysti joukkueen pitäisi aina syttyä pelaamaan, kun Suomi-paita laitetaan päälle, päävalmentaja Antti Koskelainen kommentoi.

– Liettua sopii meille vastustajana. Lähtökohtaisesti on hienoa, että pääsemme pelaamaan useampaa joukkuetta vastaan.

Laajasti peliminuutteja jakaneen Suomen pirtein esiintyjä oli Tomas Pihlajamäki, joka heitti 7 pistettä ja noukki 4 levypalloa.

Lisätietoja: Ottelutilastot