EBT ja HNMKY voittoihin 17-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan välieräavauksissa

17-vuotiaiden tyttöjen SM-sarjan välierät käynnistyivät tänään. HNMKY voitti Tikkurila-Seuran Helsingissä, kun taas EBT selätti PuHu Juniorit Vantaalla. Paras kolmesta -menetelmällä pelattavat välierät ovat katkolla huomenna Pirkkolahallissa ja Espoonlahden urheiluhallilla.

HNMKY voitti Tikkurila-Seuran pienimmällä mahdollisimmalla erolla 63-62 (32-31).

Tasaisen ensimmäisen puoliajan jälkeen HNMKY sai pidettyä TikS:n vain 9 pisteessä kolmannella jaksolla, minkä myötä helsinkiläiset johtivat ottelua jo 11 pistettä noin 7 minuuttia ennen loppusummeria.

TikS aloitti hirmuisen loppukirin, jolla vantaalaiset pääsivät jopa hetkeksi tasoihin, mutta HNMKY sai pidettyä päänsä paineen alla ja onnistui tekemään tarvittavat korit kalkkiviivoilla.

Ese Peter (14/7/5 riistoa/3 torjuntaa), Jasmin Pedro (10/3) ja Leona Lujasmaa (10/6) heittivät HNMKY:n korkeimmat pistemäärät. TikS:n pistekärki oli Lumia Visala (14/9).

Ottelusarja on katkolla huomenna klo 10:45 Pirkkolahalli 1:ssä, Helsingissä.

> Ottelutilastot


EBT selkeään voittoon PuHusta Martinlaaksossa

Martinlaakson koululla EBT haki selkeänumeroisen vierasvoiton PuHu Junioreista 53-85 (27-47).

EBT:n puolustus oli rautaa pakottaen PuHun peräti 31 menetykseen.

EBT:n pistenikkarit olivat Kenisha Omoriotiomwan (18/10/5 riistoa), Emilia Koskela (16/3) ja Merit Kallis (16/1/4 riistoa). PuHulta korkeimman pistemäärän nakutti Matilda Suokas (18/4).

Ottelusarja on katkolla huomenna klo 14:00 Espoonlahden urheiluhallilla.

> Ottelutilastot

Päivitetty