Espoonlahden urheiluhallilla pelatussa toisessa SM-finaaliottelussa EBT tasoitti ottelusarjan tilanteeseen 1-1, kun espoolaiset voittivat HNMKY:n 63-54 (35-25).
Helsinkiläiset veivät alun 4-0, muttei enää johtanut ottelua kertaakaan, kun EBT äityi hurjaan vireeseen ensimmäisellä jaksolla – ja parhaimmillaan 17-0-juoksuun – jonka päätteeksi taululla olivat lukemat 25-8.
HNMKY pysyi loppuun asti iskuetäisyydellä, muttei saanut kirittyä kahta pallonhallintaa lähemmäksi.
EBT:n pistekolmikko oli Saana Laine (16/8), Emilia Koskela (15/2) ja Joella Rasanen (10/4). Namikan paras pistenainen oli Vanessa Weckström (12/4/5 syöttöä).
Suomen mestaruus ratkaistaan kolmannessa finaaliottelussa, joka pelataan Espoonlahden urheiluhallissa tiistaina klo 18:00.
Tikkurila-Seura juhlisti SM-pronssia
Vantaan LUMOssa pelattu pronssiottelu päättyi Tikkurila-Seuran voitonjuhliin, kun TikS voitti paikallisvastustajansa PuHu Junuorit 68-64 (28-33).
Tiukka ottelu sai arvoisensa päätöksen, kun viimeisellä minuutilla peli oli tasan 63-63. Lumia Visala kuitenkin viimeisteli Veera Vartiaisen (1/0/4 syöttöä) syötöstä tikkurilalaiset johtoon 65-63, minkä jälkeen Emilia Kari sinetöi voiton vapaaheittoviivalta.
Pronssijoukkueen pistenikkarit olivat Kari (23/0), Hilla Hulden (17/4) ja Visala (11/4). Levypalloista huolen piti Nea Saarikoski (9/13).
PuHun tehokkain oli Aisla Tikkanen, joka keräsi 18 pistettä ja 8 syöttöä.
