Espoo Team lisäsi Hongikon tuskaa

Espoo Basket Team lisäsi sunnuntaina Hongikon Nuorisoseuran Urheilijoiden tuskaa koripallon naisten SM-sarjassa. Ajoittainen hyväkään taistelu ei riittänyt HoNsU:lle kauden avauspisteisiin, vaan tuloksena oli kotitappio numeroin 72-80 (41-40).

Niina Laaksonen hurjat tehot, 27 pistettä ja huimat 21 levypalloa, olivat liikaa HoNsU:lle. Kuva: Kai Kilappa.

Espoolaisille voitto oli sen sijaan jo neljäs. Sarja onkin jakautumassa jo alkuvaiheilla uhkaavasti kahteen osaan. Keravan Energia Team ja HoNsU makaavat nollakerhossa, mutta kaikilla muilla joukkueilla on jo vähintään kuusi pistettä.

Jyväskyläläiset taistelivat Espoota vastaan voitosta tiukasti lähes loppuhetkille saakka. Viimeisen kerran HoNsU johti peliä 34 minuutin kohdalla tilanteessa 64-62.

Kotijoukkue hävisi ottelun pitkälti korin alla. Espoo vei levypallot selvästi 57-34 ja pystyi peräti 30 menetyksestään huolimatta voittoon.

– Olimme ottelun alussa huolimattomia pallon kanssa, mikä piti peliä tasaisena. Loppua kohden pystyimme pitämään palloa paremmin kontrollissa ja ansaitsimme aggressiivisella pelillä vierasvoiton, espoolaisvalmentaja Mikko Larkas näki.

Kentän kiistaton ykköshahmo oli Espoo Teamin Niina Laaksonen (27/21).

Hongikon paras oli Margaret Roundtree (22/13).

Lisätiedot: Ottelutilastot

Päivitetty