HNMKY luopuu paikastaan naisten SM-sarjassa

Viime keväänä naisten SM-pronssille päätynyt Helsingin NMKY luopuu paikastaan mestaruussarjassa.

HNMKY:n naisten joukkueen edustusryhmä kertoo tiedotteessaan sarjapaikasta luopumisen syynä, ettei uuden joukkueen kokoaminen ole onnistunut seuran urheilullisten tavoitteiden ja naisten edustusjoukkueelle ennakkoon laadittujen taloudellisten raamien puitteissa. Viime keväänä pronssia juhlineen joukkueen kokoonpano uudistuu lähes kokonaisuudessaan. Muilta osin HNMKY:n toiminta jatkuu muuttumattomana. Tulevalla kaudella miesten ja naisten edustusjoukkueet pelaavat I divisioonassa.

Koripalloliitto ei täytä HNMKY:n paikkaa naisten SM-sarjassa. Naisten koripallon Suomen mestaruussarjassa pelaa kaudella 2008/2009 yhdeksän joukkuetta: BC Nokia, Catz, Espoo Team, Forssan Alku, HoNsU, Peli-Karhut, Pussihukat, Äänekosken Huima sekä sarjanousija Orimattilan Jymy.

Lisätietoja: http://www.hnmky.fi/koripallo

Päivitetty