Karhun voittoputki katkesi Loimaalla

Kauhajoen Karhun kolmen ottelun mittainen voittoputki katkesi sunnuntaina Loimaalla, jossa liiganousija Nilan Bisons haki toisen perättäisen voittonsa 94–79 (47–41). Karhun riveistä puuttuivat Vesa Mäkäläinen ja Ilkka Vuori.

Jeb Ivey heitti löylyä Loimaan Liikuntahallilla. Kuva: Eveliina Toivola.

Bisons johti ottelua täyden 40 minuutin ajan. Lopullinen irtiotto alkoi kolmannen jakson puolivälissä tilanteessa 52–44, jolloin Clifton Jonesin onnistunut kolmonen sytytti loimaalaisyleisön. Päätösjaksolla Bisons kävi parhaimmillaan 19 pisteen johdossa.

– Olen todella ylpeä joukkueeni esityksestä. Vain kahdeksan pallonmenetystä kertoo paljon hyvästä kontrollista. Olin vähän huolissani pelirytmistä viikon tauon jälkeen, mutta pelaajat olivat tänään enemmän kuin valmiit voittamaan, kehui Bisonsin päävalmentaja Greg Gibson, joka ennen Loimaalle tuloaan valmensi Kauhajoen Karhua.

Voittajilta erottautui kaksi ylitse muiden. Jeb Ivey (27/4/5 syöttöä) rakenteli peliä isännän ottein ja Martin Zeno (29/10/4 syöttöä/3 riistoa) oli täysin pitelemätön 1-1-tilanteissa.

– Biisonit oli selkeästi parempi joukkue ja voitti meidät alueilla, joilla olemme normaalisti vahvoilla, tunnusti Karhun päävalmentaja Ari Tammivaara.

Karhun parhaana palkittiin amerikkalaislaituri Kelly Beidler (23/9/2 blokkia). Kahdeksalla miehellä matkalla olleesta pohjanmaalaisjoukkueesta olivat sivussa nilkkavammaiset Vesa Mäkäläinen ja Ilkka Vuori.

(STT)