Korihaille tappioita Itä-Suomessa

Uudenkaupungin Korihait hävisi Korisliigassa viikonlopun Itä-Suomen kiertueellaan molemmat pelinsä, kun lauantaina Joensuussa kärsityn 41 pisteen suurtappion jatkeeksi Lappeenrannan NMKY kukisti sunnuntaina Korihait 92-76 (42-38) -lukemin.

LrNMKY näytti karkaavan helppoon voittoon, kun se vei ensimmäisen neljänneksen peräti 34-13. Korihait pääsi kuitenkin peliin mukaan nykäisemällä toisella neljänneksellä 18-0 -jakson, joka nosti vieraat pisteen päähän.

Kotijoukkueen johto kuitenkin kesti ja kolmannella jaksolla se kasvoi jo lopulliseen 16 pisteen eroon.Voittajien tehomieheksi kohosi Pasi Riihelä 24 pisteellä. Matthew Williams heitti 17 pistettä.Korihaiden tehoparin muodostivat Boakai Lalugba 23:lla ja Rashard Lee 22 pisteellä.

LrNMKY:n seuraava koitos on keskiviikkoinen kotipeli Euroopan haastajacupin välierässä ukrainalaista Himikiä vastaan. Lappeenrantalaisilla on kirittävää, sillä Himik voitti ensimmäisen osaottelun 27 pisteellä.

(STT)

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty