Hallitus hyväksyi pääsarjayksikön valmisteleman esityksen aikuisten pääsarjojen ensi kauden sarjamääräyksistä sekä villi kortti -ehdot ja pistejärjestelmän kilpailuvuodelle 2024–2025.
Sarjojen pelaamistavat pysyvät kaudella 2024–25 pitkälti samanlaisia kuin kuluvalla kaudella. Suurin muutos voidaan nähdä naisten Korisliigassa, jossa palataan ylempään ja alempaan jatkosarjaan, mikäli sarjassa pelaa ensi kaudella nykyisen 9 joukkueen sijasta 10 joukkuetta. Miesten I divisioona A:n puolivälierät pelataan keväällä 2025 paras viidestä (3 voittoa) nykyisen paras kolmesta (2 voittoa) sijasta.
Aikuisten pääsarjojen sarjajärjestelmät kaudelle 2024–2025
Miesten I B divisioonan ja naisten I divisioonan villi kortti -järjestelmän pisteytyksessä seuratoiminnan painotus kasvaa 20 prosentista 35 prosenttiin ja samalla villin kortin vähimmäispistemäärä laskee 25 pisteestä 20 pisteeseen. Miesten I divisioona B:n ja naisten I divisioonan villi kortti -hakemukset tulee jättää 30.4. mennessä aiemman 15.5. sijasta.
Järvinen täydentämään sarjalisenssiyksikköä
Hallituksen toivoma täydennys sarjalisenssiyksikön kokoonpanoon toteutui, kun Kimmo Järvinen hyväksyttiin yksimielisesti sarjalisenssiyksikön jäseneksi ajalle 22.3.-31.12.2024. Järvinen toimii yrittäjänä ja toimitusjohtajana Axel Tilit Oy:ssä. Hän on aiemmin toiminut Leppävaaran Pyrintö ry:n puheenjohtajana, Suomen Koripalloliiton hallituksen jäsenenä ja Pro Basket Oy:n puheenjohtajana.
Kokouksessa kuultiin myös Eurobasket -hankkeiden pääsihteeri Ari Tammivaaran tilannekatsaukset kisajärjestelyistä sekä perehdyttiin liiton tuoreeseen viestintä- ja markkinointisuunnitelmaan viestintä- ja markkinointipäällikkö Heini Santosin johdolla.
Koripalloliiton hallitus kokoontuu seuraavan kerran torstaina 18. huhtikuuta.
