Naisille pienempi pallo 1.7.2004 alkaen

Kansainvälinen koripalloliitto on päättänyt ottaa nais- ja tyttökoripalloilussa käyttöön nykyistä pienemmän pallon. Kansainvälisillä kentillä käyttöönotto tapahtuu 1.10.2004. Suomen Koripalloliiton liittohallitus on päättänyt, että Suomessa pelattavissa naisten sekä A- ja B-tyttöjen sarjoissa pallo nro 6 otetaan käyttöön 1.7.2004 alkaen.

Tähän asti naisten sekä A- ja B-tyttöjen sarjoissa on käytetty samankokoista palloa kuin miesten sarjoissa eli palloa nro 7. Pelikausi 2003-04 pelataan päätökseensä nykyisten sääntöjen mukaisesti.

Lisätietoja: /info/saannot/viralliset_pelipallot/