Naisten Korisliigan helmikuun Valopilkku on PeKan Zykera Rice

Helmikuun aikana Peli-Karhujen voittotili kasvoi viidellä voitolla, jonka lisäksi joukkueen palkintokaappiin tarttui Suomen Cupin voitto. Rice on johdattanut joukkuetta upeilla esityksillä.

Zykera Rice ihastutti cup-finaalin jälkeisessä haastattelussa vastaamalla suomeksi suorassa lähetyksessä. Kuva: Ville Vuorinen

24-vuotias Rice on yksi sarjan kokonaisvaltaisimpia pelaajia. Hänelle on tällä kaudella kertynyt 20 ottelua 23,3 pisteen, 10,6 levypallon ja 1,9 syötön keskiarvoilla. Teholukema 29,8 on sarjan neljänneksi korkein.

Helmikuussa Gonzagan yliopiston kasvatin tekeminen on ollut vielä vakuuttavampaa. Viidessä ottelussa hän on tehnyt keskimäärin 25,4 pistettä, kerännyt 8,8 levypalloa ja 2,0 koriin johtanutta syöttöä. Teholukemaksi helmikuun aikana merkittiin 29,8.

Suomen ystävänä tunnetulle pelaajalle valinta kuukauden pelaajaksi ei ole ensimmäinen. Hän vei saman palkinnon myös helmikuussa 2020.

Edelliseksi Valopilkuksi valittiin Forssan Alun Mia Loyd. Rice ei kuitenkaan ole ensimmäinen Peli-Karhujen pelaaja, joka pokkaa palkinnon tällä kaudella, sillä Linda-Lotta Lehtoranta valittiin Valopilkuksi joulukuussa.

Päivitetty

Henkilöt