Nostaja-Conerly saa vihdoin mahdollisuuden liigassa

Korisliigaan noussut Porvoon Tarmo on jatkanut amerikkalaisen pelinjohtajansa Aubrey Conerlyn pelaajasopimusta. Tuoreen jatkosopimuksen myötä Conerly saa vihdoin mahdollisuuden näyttää osaamistaan Korisliigassa nostettuaan kolmena vuonna peräkkäin joukkueen divarista liigatasolle.

Aubrey Conerlyn ja Tarmon hermot kestivät kolmannen välierän ratkaisuhetkillä.

26-vuotias ja 182-senttinen Conerly aloittaa ensi syksynä neljännen kautensa Suomessa.

Keväällä 2008 Conerly oli nostamassa Forssan Koripoikia Korisliigaan ja uusi tempun vuonna 2009 Salon Vilppaan paidassa ja tänä keväänä siis Tarmon väreissä.

– Tuskin maltan odottaa uuden pelikauden alkua. Aion laittaa itseni elämäni kuntoon eli sellaiseen, missä olin Jacksonvillen yliopistojoukkueessa senior-vuotenani (2005-06). Joka aamu lenkille, joka toinen päivä voimaharjoittelua ja tietenkin tekniikka- ja lajiharjoittelua läpi kesän, kertoi Conerly suunnitelmistaan Tarmon nettisivuilla.

Aubrey Conerly oli yksi Tarmon avainpelaajista, kun porvoolaisseura voitti ensin I divisioonan runkosarjan ja BC Jyväskylän sekä Lapuan Korikobrat pudotuspeleissä varmistaen liiganousunsa.

Conerlyn keskiarvot olivat 19,9 pistettä, 4,3 levypalloa ja 3,4 koriin johtanutta syöttöä. Hänen koko kauden vapaaheittojen onnistumisprosentti oli huippukova 89,5 (162/181).

Lisätiedot: Porvoon Tarmon nettisivut

Päivitetty