– Olen osallistunut valmentajaurani aikana kymmenille kansainvälisille klinikoille, matkan varrelle mahtuu kaikenlaisia tapahtumia. Coachien Bianchin ja Gebbion vetämä kolmipäiväinen koulutus on yksi parhaimmista tapahtumista, joihin olen osallistunut.
Näillä sanoilla kuvaili klinikkaa Pussihukkien entinen päävalmentaja, kuluneen kauden Ruotsin mestarivalmentaja ja Suomen maajoukkueen apuvalmentaja Pekka Salminen.
Martinlaakson koulun saliin kokoontui kaikkiaan 50 valmentajaa kuulemaan Euroopan huippuvalmentajien viestiä. Gebbia kävi viiden demonsa aikana läpi koripalloilijan perustaitoja.
– Minua miellytti tapa, jolla yksinkertaisiinkin harjoitteisiin saatiin lisättyä esimerkiksi reagointia muiden pelaajien toimintaan, tilankäyttöä, ajoituksia jne. Todella, todella hyvä, sanoi eräs klinikkavieras tapahtuman jälkeen.
Bianchi paneutui oman joukkueensa Teramon viime kauden joukkuepelaamiseen. Omissa osioissaan hän avasi joukkueensa nopean hyökkäyksen salat sekä kävi läpi nk. set-hyökkäyksiä. Sunnuntaina Bianchi luennoi puolustuspelaamisesta.
– Hän jakoi meille mojovan paketin ammattilaisjoukkueen pelitavasta sekä hyökkäyksen että puolustuksen osalta. Tällä herralla oli homma hallussa, ennen kaikkea kokonaisuus, luonnehti Salminen.
Pussihukat tuottaa klinikasta koontina DVD-levysarjan. Sarja tulee seuran tiedotteen mukaan myyntiin tilausohjeineen lähiaikoina Pussihukkien nettisivuille.
Lisätietoja: http://www.pussihukat.fi/