Rekolan Urheilijat luopuu miesten I divisioonasta

Suomen Koripalloliitto on vastaanottanut Rekolan Urheilijoilta ilmoituksen, jonka mukaisesti vantaalaisseura luopuu sarjapaikastaan miesten I divisioonassa. RU:n luopumisen myötä divisioona supistuu 12-joukkueiseksi.

Viime kaudella Rekolan Urheilijat teki yhteistyötä helsinkiläisen ToPon kanssa ja esiintyi miesten I divisioonassa nimellä RU/ToPo sijoittuen kymmenenneksi.

RU:n johtokunta ilmoitti kirjeessään luopumisensa syyksi pelaajamateriaalin keveyden divaritason taistoihin. Seuran tavoitteena on ollut suomalaisten nuorten pelaajien kehittäminen, eikä RU halunnut kirjeensä mukaan turvautua ammattilaispelaajiin sarjamenestyksen saavuttamiseksi.

Koripalloliiton aiempien päätösten mukaisesti miesten I divisioonan joukkuemäärää oli kahden seuraavan pelikauden aikana (kaudelle 2010-11) määrä supistaa 12:een joukkueeseen, joka on sama joukkuemäärä kuin Korisliigassa. Rekolan Urheilijoiden ja Turun NMKY:n jo toukokuussa tapahtuneen luopumisen myötä suunnitelma toteutuu jo 2. lokakuuta alkavalla pelikaudelle 2008-09.

Miesten I divisioonassa pelaavat joukkueet kaudella 2008-09 ovat BC Jyväskylä, BC Nokia, Helsingin NMKY, Järvenpään Koripalloseura, Kauhajoen Karhu, Lapuan Korikobrat, Loimaan Korikonkarit, Pussihukat (Vantaa), Salon Vilpas, Tapiolan Honka (Espoo), Ura Basket (Kaarina) ja Äänekosken Huima.

Divisioonan peliformaatti ja sarjaohjelma kaudelle 2008-09 julkaistaan mahdollisimman pikaisesti.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/miesten_i_divisioona/

Päivitetty