Risto-Matti Rousku ToPon miesten uusi päävalmentaja

Rousku tulee toimimaan lisäksi seuran 2008 poikien valmentajana sekä juniorileirien vastuuvalmentajana.

Viime kaudella Rousku luotsasi Forssan Alun naisten Korisliiga-joukkuetta. Kuva: Ville Vuorinen

Miesten I divisioona A:han valmistautuva ToPo on tehnyt päävalmentajasopimuksen Risto-Matti Rouskun kanssa.

Forssasta Helsinkiin saapuva nuorten maajoukkuevalmentaja on solminut seuran kanssa vuoden mittaisen sopimuksen. Risto-Matti pääsi tutustumaan joukkueeseen ja seuran junioreihin kuluneena viikonloppuna, kun yli 250 ToPolaista aloitti kauden perinteiseen tapaan Kisakalliossa.

– Hienoa päästä kolmen Forssassa vietetyn vuoden jälkeen takaisin pääkaupunkiseudulle ja osaksi ToPon organisaatiota. Odotan innolla ToPon miesten divisioona 1A -joukkueen valmentamisen asettamia haasteita ja yhteistyötä Jussi Syrjäsen kanssa – uutta oppia on varmasti luvassa. Lisäksi nuorempien poikajunioreiden valmennustehtävät tuovat sopivasti tasapainoa aikuispelaajien kanssa toimimiseen, Rousku kommentoi seuran tiedotteessa.

– Olen todella tyytyväinen, että sopiva henkilö löytyi valmennustiimiimme. Uskomme vahvaan yhteistyöhön valmennuksen kesken ja uskon, että Risto-Matti sopii hyvin ToPoon. Hän on tavoitteellinen sekä pyrkii urallaan eteenpäin ja meidän konseptissa pelaajien lisäksi pyritään kehittämään myös valmentajia, Jussi Syrjänen avaa.

Rouskulta ja ToPolta löytyy yhteistä historiaa jo juniorivuosilta ja lisäksi aikuistasollakin kaudella 2007-2008 mies pelasi ToPon ja Rekolan yhteisjoukkueessa divarissa.

Päivitetty