Suomen 20-vuotiaat miehet käynnistymishaasteista huolimatta voittoon Georgiaa vastaan

Pohjois-Makedonian Skopjessa pelattavissa 20-vuotiaiden miesten B-divisioonan EM-kisoissa Suomi voitti Georgian 64-79 (36-41). Suomi pelaa täten kaksi viimeistä otteluaan viikonloppuna sijoista 9-12.

Suomen puolustus pysyi tiiviinä läpi pelin. Kuva: FIBA Europe.

Suomen alku oli tervanjuontia, kunnes toisella neljänneksellä peli lähti rullaamaan. Sudenpennut siirtyi johtoon vieden toisen kymmenminuuttisen 18-28 ja onnistui pitämään johtoasemansa loppuun asti.

– Oli vähän käynnistymishaasteita. Emme saaneet onnistumisia kaaren takaa hyvistä paikoista ja vastustaja pääsi nykäisemään pienen johdon, Suomen päävalmentaja Mikko Tupamäki aloitti.

– Sen verran olemme kasvaneet matkan varrella, että pystyimme pitämään puolustuksen riittävän tiiviinä, mikä mahdollisti toisen kympin kirin.

Suomen johto venyi parhaimmillaan kolmannella neljänneksellä 18 pisteeseen. Vaikka Georgia kävi jopa kuuden pisteen päässä, niin todellista uhkaa Suomen johdolle ei syntynyt.

– Vastustaja kokeili yhtä jos toista puolustusmuotoa, mutta pystyimme riittävän hyvin vastaamaan.

Suomelta kaksinumeroiset pistelukemat nakuttelivat Leo Nordberg (15/2), Topias Jokela (13/5), Juuso Salmi (11/5/7 syöttöä) ja Oliver Kanden (10/4). Georgian pistekärki oli Giorgi Sulaberidze (15/6).

Suomi kohtaa huomenna toiseksi viimeisessä ottelussaan Itävallan.

> Ottelutilastot

Päivitetty