– Kävimme talvella pääsarjaseurojen kanssa cupin tilasta keskusteluja ja tahtotila oli, että nykymallista cupia ei pelattaisi alkavalla kaudella, kertoo Koripalloliiton kilpailutoiminnan johtaja Tom Westerholm.
– Meillä on tiettyjä visioita cupin kehittämisestä ja uskon cupin palaavan lähivuosina takaisin yhdeksi kiinnostavaksi kilpailumuodoksi pääsarjojen rinnalle, Westerholm jatkaa.
Kaudella 2012/13 Tampereen Pyrintö voitti ensimmäistä kertaa pelatun LiigaCupin mestaruuden. Naisten cup-kultaa juhli Lappeenrannan Catz ja miesten cup-kultaa Tapiolan Honka.
