Vierasvoittojen teema jatkuu – Seagulls tasoitti välierät

Helsinki Seagullsin ja Kauhajoen välinen välieräsarja on nyt 2–2-tilanteessa.

Lassi Nikkarinen joutui ottamaan heittoja kättä vasten Kauhajoella. Kuva: Karhu Basket.

Kauhajoki ja Helsinki Seagulls ovat kääntäneet kotiedun käsitteen päälaelleen seurojen välisessä välieräsarjassa. Tänään sarjassa nähtiin jo neljäs perättäinen vierasvoitto, kun ottelua isännöinyt Kauhajoki taipui IKH Areenalla luvuin 50–67.

Puolustusvoittoisessa ottelussa kotijoukkue oli vahvempi levypalloissa, mutta ottelun ratkaisivat lopulta Seagullsin paremmat osumatarkkuudet. Voittajien tuotteliaimmaksi pelaajaksi nousi sentteri Chuba Ohams, joka pussitti 17 pistettä ja keräsi 12 levypalloa. Joukkuetoveri Alterique Gilbert tilastoi seitsemän pistettä, neljä koriin johtavaa syöttöä ja kaksi riistoa.

– Tulimme kolmanteen erään reippaalla energialla. Yritimme tarjota toisillemme tukea puolustuksessa ja pelata joukkueena. Kauhajoki on melko peräänantamaton joukkue levyjen alla, ja sitä yritimme hallita. Kotona on ollut vaikeaa, mutta yritämme saada asian käännettyä maanantaina, Gilbert kommentoi Ruudun haastattelussa.

Kauhajoen puolella parhaat pistesaldot nähtiin Junior Madutilta ja Kristian Sjølundilta, joista kumpikin kirjautti 12 pistettä.

Välieräsarja on illan ottelun myötä tasatilanteessa 2–2. Joukkueet kohtaavat toisensa seuraavan kerran Helsingissä maanantaina 29. huhtikuuta.

Ottelutilastot

Päivitetty