Peli-Karhut siirsi 16-vuotiaiden tyttöjen SM-finaalien ratkaisun tiistaille

Avausfinaalin Helsingin NMKY:lle hävinnyt PeKa oli vahva kotonaan, kun se kaatoi helsinkiläiset vahvan puolustuspelin päätteeksi 47-22 (30-7).

Kotkalaiset karkasivat vierailta jo avauskympillä, kun se karkasi 16 pisteen johtoon. Tuota johtoasemaa Helsingin NMKY ei päässyt horjuttamaan enää, vaan PeKa tasoitti finaalisarjan 1-1:een ja siirsi ratkaisun kolmanteen finaaliin.

Peli-Karhujen Iisa Auranen tilastoi 12 pisteen ja 12 levypallon tuplatuplan. Kotijoukkueesta 10 pelaajaa ylsi pisteille.

Helsingin NMKY:ltä Eevi Haveri ja Ida Honkanen heittivät kumpainenkin kuusi pistettä.

16-vuotiaiden tyttöjen Suomen mestaruus ratkeaa tiistaina 25.4. Karhulan liikuntahallissa Kotkassa. Sunnuntaista toista finaalia oli seuraamassa samaisessa paikassa 305 silmäparia.

Ottelutilastot >

Päivitetty