URA-apurahaa saivat koripalloilijat Thomas Exaucia (First Love Christian Academy, Lotta-Maj Lahtinen (Georgia Institute of Technology), Roosa Lehtoranta (Suomen Urheiluopisto Vierumäki), Minna Sten (Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk), Teemu Suokas (Ball State University), Touko Tainamo (University of Denver) ja Lotta Vehka-aho (Jyväskylän ammattikorkeakoulu). Sten oli yksi 18:sta huippu-urheilu-uransa lopettaneista, jotka saivat apurahan.
Yhteensä tuettuja urheilijoita oli 52 eri lajista. Apurahan suuruus on 1500 tai 3000 euroa koko lukuvuodelle.
Urheilijoiden Ammattienedistämissäätiö perustettiin vuonna 1972 silloisen tasavallan presidentin Urho Kekkosen toimesta. Säätiön tarkoituksena on tukea huippu-urheilijoiden kaksoisuraa ja edistää heidän kouluttautumistaan ja urheilu-uran jälkeisen ammatin hankkimista. Perustamisestaan lähtien URA-säätiö on jakanut vuosittain opiskeluapurahoja aktiiviurheilijoille ja jo uransa päättäneille urheilijoille.
