Suomen esitys oli nappiosuma jo avausneljänneksestä lähtien, kun päävalmentaja Anton Mirolybovin suojatit iskivät Montenegron selustaan laajalla rintamalla. Ensimmäinen kymmenen minuuttia oli ilotulitusta, kun Suomi vei 21-31.
Hiljalleen Suomen puolustus organisoitui ja sinipaidat pääsivät kasvattamaan kaksinumeroista johtoaan kahtakymmentä hipovaksi. Kolmas neljännes oli lievää Montenegron hallintaa, mutta Suomi pisti sulan hattuun päätösneljänneksellä ja viimeisteli loppulukemat.
– Pelasimme tänään aika kivaa korista. Teimme puolustuksessa asioita, mitä sovittiin: Montenegro on huomattavasti isompi, joten frontattiin postia ja oltiin yleisesti aggressiivisia. Hyökkäyksessä taas onnistuttiin laajasti, Mirobylov kommentoi.
Suomen tehoviisikko oli Anton Odabasi (19/11), Alexander Madsen (16/6), Oskar Michelsen (14/3), Joonas Tahvanainen (10/3) ja Okko Järvi (10/3).
Lisätietoja: Ottelutilastot
