Lauantaisessa ottelussa kotijoukkue BC Nokia Yellow kohtasi vantaalaisen PuHu Unified Mustan. Nokialaiset pääsivät muuttamaan kertaan pujottelemaan vantaalaisten korin alle, mutta monesti kotijoukkue törmäsi tiukkaan vantaalaispuolustukseen. Kentän laidalla ollut yleisö hämmästeli myös kokeneen vierasjoukkueen heittopeliä – palloja pistettiin pussiin niin alta kuin kaukaakin. Vaikka vantaalaiset saivat ottelussa tuulettaa tehtyjen korien jälkeen useammin, nokialaiset ottivat ilon irti jokaisesta tehdystä korista. Ottelun lopputulokseksi kirjattiin lopulta vantaalaisten 10-36 voitto kotijoukkueesta.
Ottelun jälkeen BC Nokia Yellow’n pelaajat Santeri Verlinna ja Laura Hamdi kertoivat omista koripallokokemuksistaan. Santerin mielestä koripallossa parasta ovat peli ja harjoittelu ja joukkueen partneripelaaja Lauran mukaan erityisesti se, että kyseessä on joukkuepeli, jossa voitetaan ja hävitään yhdessä. Kaksi vuotta yhdessä harjoitelleet pelaajat eivät painaneet ottelun jälkeen leukaa rintaan, vaan antoivat reilun tunnustuksen voiton vieneelle vantaalaiskokoonpanolle. – ”Ne pelasivat tosi hyvin”, totesi Verneri ja jatkoi matkaansa haastattelusta pukuhuoneeseen.
Unified-koripallon seuraava sarjaturnaus pelataan Turussa 14.-15.12.2014.
