Liigalisenssihakemusten käsittely alkaa

Tiistaisessa kokouksessaan Koripalloliiton hallitus totesi kaikkien 12 Korisliigaan kaudelle 2008-09 urheilullisesti sarjapaikkansa ansainneiden joukkueiden jättäneen liigalisenssihakemuksensa. Hallituksen asettama arviointiryhmä aloittaa hakemusten käsittelyn toukokuun lopussa, jota ennen seuroilta pyydetään tarvittaessa tarkennuksia hakemuksiin.

Koripalloliiton toiminnanjohtaja Tommi Langin, liigapäällikkö Pekka Valpolan sekä liiton ex-puheenjohtajan ja siviilityössään talouspäällikkönä toimivan Rauno Segersvärdin muodostama arviointiryhmä tekee esityksensä lisenssien saajista liittohallituksen kokoukseen 17.6. Samassa kokouksessa liittohallitus päättää liigalisenssijärjestelmän tavoitteista tuleville kausille.

Ennen 17.6. pidettävää liittohallituksen kokousta Koripalloliitto ei kommentoi keskeneräistä liigalisenssihakemusten käsittelyprosessia.

Korisliigan liigalisenssikriteeristössä joukkueille on asetettu vaatimukset peliolosuhteiden ja urheilullisen menestyksen lisäksi liigaseurojen organisaatiolle sekä talouden vakavaraisuudelle.

Seuran talouteen liittyvissä liigalisenssikriteereissä vaaditaan mm. kaikkien velvoitteiden suorittamista Koripalloliitolle, liiton jäsenseuroille ja kansainväliselle koripalloliitolle 15.5.2008 mennessä. Lisäksi seuran tuli olla suorittanut päättyvän kauden erääntyneet velvoitteensa 15.5. mennessä verottajalle, vakuutusyhtiöille sekä joukkueen pelaajille, valmentajille, muille jäsenille ja seuran toimihenkilöille tai niiden maksusta 31.8. mennessä tuli olla osapuolten kesken sopimus.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty