– Ensimmäisellä neljänneksellä pelattiin oikein hyvää puolustuspeliä. Sitä mukaa kun väsymys iski, puolustus lakkasi toimimasta ja hyökkäyskin menetti tehonsa, summasi Suomen apuvalmentaja Kimmo Kujansivu ottelun tapahtumia.
Suomi joutui ottelussa lopullisesti takaa-ajoasemaan puoliajan jälkeisellä kymmenminuuttisella, jonka Viro vei nimiinsä 24-8.
– Ketään ei todellakaan voi syyttää yrityksen puutteesta. Matsi oli taistelua alusta loppuun, jatkoi Kujansivu.
Suomen päävalmentaja Henrik Dettmann antoi lupauksensa mukaan paljon näyttömahdollisuuksia maajoukkueen haastajakaartille. Kentälle pääsivät mm. Vesa Mäkäläinen (2/1), Ville Mäkäläinen (1/5), Esa Mäki-Tulokas (3/0) ja Olli Ahvenniemi (0/2).
– Kaikki pääsivät kokeilemaan ja hakemaan kansainvälisten matsien rytmiä. Vesa (Mäkäläinen) loukkasi kätensä, mutta pelaa todennäköisesti huomenna, Kujansivu kertoi.
Suomen korkeimmat pistemäärät heittivät Petri Virtanen (12/4 syöttöä) ja Tuukka Kotti (11/6). Kujansivu kiitteli myös Joensuun Katajan Anssi Kinnaslammen (10/2) edesottamuksia.
– Jos tästä joku pelaaja pitää erikseen nostaa esille, niin Kinnaslampi pelasi todella hyvän ottelun.
Viron parhaat pistemiehet olivat Kristjan Kangur (13) ja Gregor Arbet (12). Joukkueet kohtaavat uudelleen keskiviikkona klo 14:00.
Viro – Suomi 68-60 (29-35), miesten harjoitusottelu, Tartto (EST) 17.7.2007
| Aki Ulander | 6/7 |
| Sami Lehtoranta | 0/2 |
| Tuukka Kotti | 11/6 |
| Juha Sten | 2/3 |
| Petri Virtanen | 12/0/4 syöttöä |
| Olli Ahvenniemi | 0/2 |
| Vesa Mäkäläinen | 2/1 |
| Shawn Huff | 4/4 |
| Ville Mäkäläinen | 1/5 |
| Tuomas Iisalo | 9/2 |
| Esa Mäki-Tulokas | 3/0 |
| Anssi Kinnaslampi | 10/2 |