Wings jakoi voitot viikonloppuna Feverin kanssa – Kuier 10 pistettä, 6 levypalloa pudotuspelipaikan varmistaneessa pelissä

WNBA:ssa Awak Kuier väänsi 10 pistettä ja 6 levypalloa perjantaina, kun Dallas Wings varmisti pudotuspelipaikkansa kaatamalla Indiana Feverin. Joukkueet kohtasivat uudelleen sunnuntaina, jolloin Fever puolestaan juhli voittoa.

Awak Kuier tähdittää Susiladiesin EM-karsintakokoonpanoa. Kuva: Ville Vuorinen.

Perjantain ottelussa parketin kuningatar oli pari peliä loukkaantumisen vuoksi sivussa ollut Satou Sabally, joka johdatti Dallasin voittoon 40 pisteen illalla. Sabally naulasi peräti seitsemän kolmen pisteen heittoa sisään.

Wings ohitti Feverin päätösneljänneksellä ja nappasi 110-100 (54-56). Sabally heitti päätösneljänneksellä 15 pistettä, joista jokaisen kolmen pisteen heitolla.

Kuier oli kolmatta kertaa peräkkäin Wingsin aloitusviisikossa, jossa suomalainen tilastoi 10 pistettä, 6 levypalloa, kaksi syöttöä ja yhden torjunnan 13 minuutin peliajalla.

Feveriltä vauhdissa olivat Aliyah Boston (27/11) ja Kelsey Mitchell (25/1).

Voitolla Wings varmisti paikkansa pudotuspeleissä.

> Ottelutilastot

Sunnuntaina joukkueiden välinen ottelu meni ylitöiksi, kun Fever vei voiton jatkoajan jälkeen 97-84 (39-36). Fever vei jatkoajan alun 8-0, eikä enää luovuttanut johtoasemaansa.

Feveriltä liekeissä oli seitsemän kolmosta upottanut Kelsey Mitchell (30/5) ja NaLyssa Smith (30/5). Wingsin pistenaiset olivat Satou Sabally (22/9) sekä Arike Ogunbowale (22/5).

Kuier sai vaihdosta peliaikaa 20 minuuttia, joiden aikana hän keräsi nimiinsä levypallon, riiston ja torjunnan.

Wings on sarjataulukossa nyt neljäntenä 20 voitolla ja 17 tappiolla.

> Ottelutilastot

Päivitetty

Henkilöt

Kategoriat