BC Nokia voitti pyörätuolikoripallon Suomen mestaruuden

Seurahistorian ensimmäinen pyörätuolikoripallon SM-kulta ratkesi viikonloppuna Vantaalla, kun nokialaiset onnistuivat voittamaan molemmat ottelunsa.

Riemu oli korkeimmillaan, kun nokialaiset saivat kultamitalit kaulaansa.

Pyörätuolikoripallon Suomen mestaruudesta pelattiin kahden koronavälivuoden jälkeen. Sarjassa oli mukana kolme joukkuetta: BC Nokia, PuHu Juniorit ja Tapiolan Honka. Joukkueet pelasivat kevään aikana kolme turnausta, joista muodostui lopullinen sarjataulukko ja loppujärjestys.

BC Nokia voitti pelaamastaan kuudesta ottelusta viisi. Se kukisti jälkimmäisessä turnauksessa PuHu Juniorit 58–48 ja Tapiolan Hongan 49–41. Voitot riittivät varmistamaan joukkueelle mestaruuden. PuHu Juniorit sijoittui toiseksi ja Tapiolan Honka kolmanneksi.

Pyörätuolikoripallon Suomen mestaruudesta on pelattu nyt 12 kertaa.

Päivitetty