Lappeenrannan Brown Korisliigan kuukauden pelaaja

Suomen Koripalloliitto on valinnut Korisliigan tammikuun pelaajaksi Lappeenrannan NMKY:tä edustavan amerikkalaislaiturin Demetrius Brownin. Brownin johdolla LrNMKY selvisi ruuhkaisesta tammikuustaan positiivisella voittosuhteella (5-4).

Lappeenranta voitti tammikuun aikana sen yläpuolella sarjataulukossa olevista joukkueista UU-Korihait, Espoon Hongan ja Namika Lahden.

197-senttinen Brown oli tammikuun paras korintekijä Korisliigassa. Hän murjoi palloa koriin 21,2 pisteen keskiarvolla. Brownin kahden pisteen heitoista löysi tiensä korisukan läpi 60,2 prosenttia (59/98).

Lisäksi Brownin tiliin kirjattiin 6,8 levypalloa ja 2,0 pallonriistoa sekä 1,9 koriin johtanutta syöttöä.

Korisliigan kuukauden pelaajana Koripalloliitto palkitsi joulukuussa Joensuun Katajan pelintekijä Larry Blairin, marraskuussa KTP:n konkarilaituri Damon Williamsin ja lokakuussa Katajan tehosentterin Jeremiah Woodin.

Lisätietoja: /sarjat_tulokset/korisliiga/

Päivitetty

Kategoriat

,