Liigalisenssit myönnettiin Espoon Hongalle, Forssan Koripojille, Joensuun Katajalle, Kauhajoen Karhulle, Kouvoille, KTP-Basketille, Lahden NMKY:lle (Namika Lahti), Lappeenrannan NMKY:lle, Salon Vilpas Koripallolle, Tampereen Pyrinnölle, ToPo Junioreille (ToPo) ja UU-Korihaille.
Seuran talouteen liittyvissä liigalisenssikriteereissä vaaditaan mm. kaikkien velvoitteiden suorittamista Koripalloliitolle, liiton jäsenseuroille ja kansainväliselle koripalloliitolle. Lisäksi seuran tulee olla suorittanut viime kauden erääntyneet velvoitteensa verottajalle, vakuutusyhtiöille sekä joukkueen pelaajille, valmentajille, muille jäsenille ja seuran toimihenkilöille tai niiden suorittamisesta 31.8.2009 mennessä on osapuolten kesken sovittu.
Korisliigan pelikausi 2009-10 käynnistyy 2. päivänä lokakuuta.
