Liigalisenssit kaikille Korisliigan seuroille

Suomen Koripalloliiton hallitus on kokouksessaan myöntänyt 12 liigalisenssiä Korisliigan pelikaudelle 2009-10. Lisenssit myönnettiin kaikille sarjapaikkansa urheilullisesti ansainneille seuroille. Kaikki liigalisenssiä hakeneet seurat täyttivät myös muut liigalisenssin myöntämiskriteerien sisältämät vaatimukset.

Korisliigan kaikki 12 seuraa saivat liigalisenssin tulevalle kaudelle. Kuva: Tytti Nuoramo.

Liigalisenssit myönnettiin Espoon Hongalle, Forssan Koripojille, Joensuun Katajalle, Kauhajoen Karhulle, Kouvoille, KTP-Basketille, Lahden NMKY:lle (Namika Lahti), Lappeenrannan NMKY:lle, Salon Vilpas Koripallolle, Tampereen Pyrinnölle, ToPo Junioreille (ToPo) ja UU-Korihaille.

Seuran talouteen liittyvissä liigalisenssikriteereissä vaaditaan mm. kaikkien velvoitteiden suorittamista Koripalloliitolle, liiton jäsenseuroille ja kansainväliselle koripalloliitolle. Lisäksi seuran tulee olla suorittanut viime kauden erääntyneet velvoitteensa verottajalle, vakuutusyhtiöille sekä joukkueen pelaajille, valmentajille, muille jäsenille ja seuran toimihenkilöille tai niiden suorittamisesta 31.8.2009 mennessä on osapuolten kesken sovittu.

Korisliigan pelikausi 2009-10 käynnistyy 2. päivänä lokakuuta.

Päivitetty

Kategoriat

,