Miesten divarin runkosarja päätökseen, Tarmo ja ToPo kotiedun turvin välieriin

Miesten I divisioonan runkosarjakausi 2012/13 sai päätöksensä sunnuntaina pelatun kahdeksan ottelun jälkeen. Nousua Korisliigaan tavoittelevat välierissä Porvoon Tarmo, ToPo, Tapiolan Honka ja BC Nokia, kun taas Keravan Energia Team pelaa ensi kaudella I Divisioona A:ssa.

Vernon Taylorin Tarmo vei I Divisioonan runkosarjan mestaruuden. Kuva: Francois Perthuis.

Miesten I Divisioonan kärkinelikko selvisi käytännössä viikko sitten, kun BC Nokia peittosi lähimmän kilpakumppaninsa Oulun NMKY:n pistein 89–78 (42–34) ja varmisti I Divisioona A:n runkosarjan neljännen sijan. Porvoon Tarmo puolestaan varmisti runkosarjavoittonsa runsas viikko sitten voittamalla kotikentällään ToPon.

Yhdestä paikasta Korisliigaan kaudelle 2013/14 kisaa neljä I Divisioona A:n parhaiten sijoittunutta joukkuetta. Porvoon Tarmo ottaa keskiviikosta alkaen mittaa BC Nokiasta ja ToPo isännöi Tapiolan Honkaa torstaina ensimmäisessä välieräottelussa. Finaalipaikkaan vaaditaan kolme voittoa.

I Divisioona B:hen siirtyy I Divisioona A:n peränpitäjäksi kuudella voitollaan jäänyt kaarinalainen Ura Basket, jonka paikan I Divisioona A:ssa ensi kaudella perii Keravan Energia Team. Keravalaiset hakivat I Divisioona B:ssa Turun NMKY:n tavoin 21 voittoa 28 ottelusta, mutta joukkueiden keskinäisestä neljästä ottelusta keravalaiset voittivat kolme.

I Divisioona B:sta alueelliseen II divisioonaan putosi kuuteen voittoon jäänyt Jyväskylän Weikot.

Lisätietoja: Miesten I Divisioona

Päivitetty